duminică, 29 noiembrie 2020

Record la amânarea lucrurilor

Când deschid o pagină pentru a scrie ceva nou, parcă mă blochez, îmi dispar ideile, cuvintele, nu mai știu nimic.
Și de aceea ajung de multe ori să închid pagina. Tot din cauza asta ajung să nu mai termin texte începute acum ceva timp, să nu mă apuc de proiectul pe care îl tot amân de vreo câteva luni și multe alte lucruri.

Dar probabil cel mai amânat lucru a fost să citesc o carte. Și nu am amânat-o o lună, două, poate un an... nu, ci 17 ani! Am ajuns la vârsta la care nu sunt chiar așa sigură că mi se mai potrivește cartea, dar cu toate astea mereu m-a intrigat faptul că nu am fost în stare în ăștia 17 ani să o citesc.
Așa că zilele trecute m-am apucat să o citesc și mi se pare fascinantă. De ce?

Păi de ceva timp mi-am descoperit o pasiune pentru lucrurile vechi, iar cartea asta e de prin 1956 și s-a alăturat cărților de prin 1890.
Apoi este semnătura unui om pe acea carte. Persoana era clasa a VI-a când a semnat cartea și spunea că i-a plăcut foarte mult. Dar ceea ce este și mai interesant, persoana a trecut și școala la care era în acel moment - fix școala lângă care locuiesc ai mei și lângă care am stat și eu atâția ani (până să mă mut).
Mă fascinează faptul că am reușit, în sfârșit, după 17 ani să deschid cartea asta, să încep să o citesc, să mă transpun într-o lume de copil în care mi-ar fi plăcut să-mi fi plăcut cărțile.
Dar nu mi-a plăcut să citesc sau poate nu mi-a plăcut pentru că nu mi-a fost insuflată pasiunea asta.
Regret că nu am făcut ceea ce trebuia la timpul lui și încerc să le fac acum pe toate. Încerc să mă educ, să învăț ce trebuia să știu până acum, să-mi construiesc viitorul, să-mi înțeleg și să-mi accept trecutul, să trec peste traume si frici ce au fost dobândite în ani. Încerc să-mi depășesc condiția, iar azi sper să fiu mai bună decât am fost ieri, iar mâine să fiu ce nu am fost azi.

Încerc să accept faptul că eșecurile mele din prezent sunt cauzate de traumele din trecut, că lipsa de motivație poate avea la bază o urmă de depresie, că viața perfectă a unora nu e deloc roz, iar că viața mea este fix așa cum vreau eu să fie. Trebuie doar să reușesc să mă accept, să mă înțeleg și să schimb piesele ce nu se mai potrivesc în contextul actual.

Dorința de a nu mai părea un copil în ochii multora este dorința mea cea mai mare, ce-i drept nici fizicul nu mă avantajează, având această înălțime fabuloasă de 1.56 (deși îmi place să spun că am 1.60), obrajii cărnoși și ochii mari (dacă nu port ochelari).
Cum nu am ce schimba la fizicul meu, încerc să echilibrez balanța atunci când vine vorba de comportament, vestimentație, soluționarea problemelor... dar cu toate astea, atunci când vine vorba de realaționarea cu instituțiile statului, mă transform în cel mai inocent copil și dacă s-ar putea, aș trimite pe altcineva în locul meu - atât de mare este golul din stomac.

Revenind la cartea pe care trebuia să o citesc acum o grămadă de ani... voiam doar să vă întreb: voi cât ați amânat un lucru? (De fapt nu voiam să mă plâng de nimic, dar a ieșit fără să vreau).
Printre ale lucruri amânate mai am și un parc în care aș vrea să ajung de vreo cinci luni...

4 comentarii:

  1. Sunt sigură că fiecare dintre noi am amânat câte ceva la viața noastră, e ceva omenesc până la urmă.. eu am amânat mai multe lucruri deodată... că tot scriai de cărți, eu am început să citesc două cărți și pe niciuna nu le-am terminat.. aș vrea să-mi decorez camera dar tot amân...
    Mi-ai stârnit curiozitatea atât de mult despre cartea aceea, că aș vrea să o comand, și asta voi face, poate vom ajunge să vorbim despre ea. Eu de asemenea sunt pasionată de cărți vechi și de cărți care scriu despre ani ca 1700-1800... simt că mă teleportez în acei ani și aflu multe despre mentalitate, vestimentație sau obiceiurile din acel timp. De ar cunoaște mulți cât de minunat e să citești..și susțin că nu există mașinării ale timpului. Dar eu cred în ele, și oricine are acces :D
    Aspectul fizic nu contează atâta timp cât ai ceva de spus și te impui.Ești frumoasă și perfectă exact așa cum ești, nu mai lăsa lumea să te judece. Și eu am un metru și un șnițel, și mie îmi place să zic că am 1,60 dar am 1,59 :)) și nu mă interesează ce spune lumea despre mine, dacă eu simt că am ceva de spus, o spun și nu mă mai interesează altceva. Ai mai multă încredere în tine, eu văd în tine că ai foarte, foarte multe de transmis + că oamenii chiar ar putea învăța multe de la tine

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am început să citesc 5 cărți - păzea! Poate apucăm să vorbim despre ea, asta dacă o și termin.
      Și mie îmi place să mă teleportez, de-assta am o plăcere pentru cărțile ce relatează fapte reale, istorice, nu romane seci și pentru minți odihnite.

      Forță există și o dorință de a arăta lumii ce știu, însă mereu îmi găsesc scuze, mă gândesc la faptul că o să fiu judecată și alte nebunii de genul (bineînțeles, toate ”obținute” în urma bunei creșteri din sânul familiei - nu vorbi, nu te băga, tu nu ai nimic de zis).

      Mulțumesc pentru încrederea acordată!

      Ștergere
  2. Am amanat sa recunosc ce simt de fapt vreo 8 ani. :))..E eliberator intr-un fel si fascinant ca in sfarsit ma las sa simt niste chestii nasoale.

    Si eu am 1,55 si de cativa ani lumea tot 16 ani imi da. Dar are si avantaje chestia asta. De obicei oamenii daca te vad copil vor sa aiba grija de tine, declansezi instincte materne in babe :)).. e ok.

    Succes la a rezolva traumele. Poate peste inca niste ani o sa fim tot aici si o sa ne bucuram ca le-am depasit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E normal să ne lăsăm să simțim și chestiile nasoale, să ni le asumăm. Fac parte din noi și altfel nu putem evolua.

      Cu traume sau fără, sper să mai scrie cineva pe bloguri peste ceva ani :))

      Ștergere

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.