luni, 29 decembrie 2014

Uite-o şenilată-n zare

Maria era în luna a noua şi trebuia să nască. Afară ningea liniştit, ea mai croşeta un pic la căciuliţa lu' ăl mic, mai băga un lemn în foc... Alături de ea stătea soţul ei, Ion.
- Mă Ioane, ia uită-te tu cu atenţie pe geam şi spune-mi ce vezi.
- Păi ce să văd fă Mărie. Ninge liniştit.
- Deci îi bine...
Aşa că Maria măi făcu un ochi pe faţă şi unu' pe dos,
Mai trec câteva ore.

- Mă Ioane!
- Da Mărie.
- Ia spune, ce vezi tu ce geam.
- Păi ce să văd Mărie. Ninge.
- Şi ninge tare mă Ioane?
- Nu Mărie.
- Mă Ioane, poate veni ambulanţa aici, acum?
- Poate Mărie.
Aşa că Maria mai făcu un ochi pe faţă şi unul pe dos şi mai băgă un lemn în foc. Lemnul ardea, Maria croşeta, iar afară ningea.
- Mă Ioane, cum mai e vremea?
- Apăi cum să fie făi Marie? Uite că nu se mai vede până colo-n deal. Apăi Mărie, se pune zăpada asta repede.
Maria croşeta mai cu zor. Parcă inima începea să o înţepe, mâinile să-i amorţească...
- Mă Ioane, ia uită-te tu pe geam.
- Mă uit Mărie.
- Păi şi ce vezi?
- O văd pe baba Agripina că-şi bagă lemnele în casă, la adăpost, îl văd pe Azorică cum tremură de frig, o văd pe mă-ta cum se agită să o las să intre în casă...
- Deci se mai vede ceva.
- Se vede, Mărie.
Atunci Maria se culcă. Dar nu avu linişte, aşa că îl trezi pe Ion.
- Ioane?! Scoală mă Ioane.
- M-am trezit Mărie. Ce-i? Ţi s-o rupt apa?
- Nu mă Ioane. Uită-te pe geam.
- Aooollleeeuu Măărriiieee!!! Nu se vede nimic. Îi potopu' naibii afară Mărie!!
- Aoleu, Ioane! Sună să vină ambulanţa că nasc!
- Unde vrei să vină fă Mărie acum? Tu nu vezi ce zăpadă e afară?! Nu ai vrut să mergem mai devreme la spital...
- Nu am vrut mă Ioane, că dacă mă duceai mai devreme... nu mă mai dădeau ăştia la ştirile de la ora 17, nu mai mă plimbam cu ambulanţa pe zăpadă, nu se mai dădea o lume peste cap pentru mine...
- Făă Mărieee!!!
- Mă Ioane, mi s-o rupt apa! Sună la 112 să vină cu utilajele de deszăpezire, cu şenilatele. Sună la Raed Arafat!!!


(Asta pentru a face o trimitere la două cazuri terminate tragic pentru că femeile au aşteptat până în ultima clipă să nască, la cazul ăsta şi la cel în care trei bolnavi cu dializă au refuzat să rămână de ieri la spital... chiar dacă toţi ştiau că va fi vremea foarte urâtă, iar viaţa lor depindea de o simplă decizie care trebuia luată ţinând cont de atenţionările meteorologilor)

3 comentarii:

  1. Romanu'-i tare incapatanat si uneori dezinformat,de asta ajung pe micile ecrane stiri senzationale si melodramatice.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă lucrurile astea nu stau la baza unui om, atunci acesta nu e român... şi după cum se ştie, românului îi place să se plângă.

      Ștergere

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.