duminică, 17 mai 2015

Nația ta...

              De când am schimbat orașul am avut mai multe ”ciocniri” cu alte nații. De exemplu cu negri. La început mă speriau, era să mă lovesc pe stradă, noapte fiind, de un negru... Pe ăștia trebuie să-i împodobești ca pe brazi pentru a-i vedea noaptea. Nu îmi pot imagina cum e o seară romantică pentru ei: ”Heeei, iubi! Unde ești că nu te văd. Te-ai ascuns?”, ”Nu dragă, sunt chiar lângă tine.”
Un alt exemplu sunt musulmanii. Pot fi enervante acele chemări la rugăciune de la geamie la cinci dimineața, dar e mai bine decât la ortodocși. Ăștia au clopote plus toată sluja redată în format audio HD pentru a fi auzită de toate babele surde. Și chiar îmi plac rugăciunile lor, pentru că sunt destul de melodioase. Contează și în ce stare sunt, însă atunci când se aude: ”Allah este cel mai mare!” în arabă, simt cum mi se face pielea de găină... chestie pe care nu o simt la rugăciunile din bisericile creștin-ortodoxe. Mai sunt aromânii ăia plini de bani, însă din ăștia aveam și acasă... în cantitate mai mică. Nu știu dacă toți aromânii sunt la fel de bogați, însă e ușor să-ți dai seama care sunt. Vin la facultate cu mașini aproape ultimul model, o mare parte poartă pălării... și sunt cam urâți, sau doar nu-mi plac mie.
              Alți oameni pe care i-am mai întâlnit pe aici și de care dau și acasă, sunt lipovenii. Nu știu cum se face, însă cu excepția a vreo două sau trei persoane care sunt tot lipoveni, restul au ochii albaștri. Au ochii albaștri și frumoși precum apa, pentru că nu degeaba o mare parte din ei trăiesc din pescuit.
             Ieri am fost într-un sat de lipoveni, iar la intrarea în sat sunt două pancarte cu numele satului, una în română și una în rusă. De la depărtare mă chinuiam să o citesc pe aia în rusă și credeam că nu văd eu bine, de aceea nu pot citi. Oamenii de acolo te salută în rusă, iar tu le răspunzi cu un zâmbet și un gând: ”unde e google translate când am nevoie de el?”. În rest sunt oameni amuzanți. Încep să-ți vorbească în română, apoi o dau în rusă (tu nu percepi imediat schimbarea), iar la urmă îți pun o întrebare... la care tu: ”Ăăă, puteți repeta?”, plus zâmbet larg. Acolo, în satul lor, predomină numele de Valentin/Valentina pentru că în rest au nume simpatice, precum (scriu cum le-am auzit, pentru că habar nu am cum se scriu): Dunia, Tolec, Vanea, Valunia, Ianovici, Pasarini, Serioja, Lehbi, Dimitri. Cel mai frumos mi s-a părut Tolec pentru că merge alăturat de ”Lolek și Bolek”. Am văzut cât de repede curăță ei peștele pe ritmurile muzicii rusești.

În rest...






Mini portul din Jurilovca

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.