luni, 27 februarie 2012

Şcoala...

     M-am obişnuit să scriu despre şcoală. Din tot ceea ce am scris despre şcoală cred că doar un post a fost "de bine". În rest...a fost de rău. Profi care pun note "după ureche", pun note mari doar elevului/elevilor preferat/preferaţi sau ăluia/ălora care-l pupă cel mai bine în fund, profi care bârfesc alţi profi, profi care ţipă ca tâmpiţii. Ei cred că dacă ţipă la noi ne intră informaţiile mai bine în cap. Greşit.
"Plătiţi fondul şcolii că altfel nu ştiu ce se întâmplă...". Fondul şcolii din câte ştiu eu nu-i obigatoriu. Dacă vreau să dau, să ajut şcoală o fac dacă nu...lasă-mă frate-n pace. Şi eu pentru ce să plătesc fondul ăla? Unde se duc banii? Se cumpără diverse chestii în şcoală? Eu nu prea cred..."Plătiţi gardianu' că nu ştiu ce se întâmplă..". Ce face gardianul? Freacă menta...aia face. Nu face nimica.
Se infiltrează apa în plafon...nimeni nu face nimica. Ooo..ba da..face...pune pahare şi păhăruţe în care să se scurgă apa, opreşte curentul deoarece apa curge exact pe lângă bec...şi dumnezeu cu mila mai departe. Femeile de servici au fost angajate să cureţe, nu? Curăţă de se rup uneori...Parchetul din clasa mea cred că e splălat o dată pe an. Se plâng şi se plâng că e mizerie...Băi...eşti plătită să faci curăţenie...aşa că guriţa mică şi treci la muncă. Lunea ultima oră am franceza, iar cabinetul e perete în perete cu "camera doamnelor de servici". Ele la ora aceea nu au niciun stres. Stau la cafele şi discută. Au foarte multă treabă aceste "doamne". Trebuie să le facem o statuie pentru munca depusă.
Unii profi nu ştiu cum pun notele, da' eu le zic atâta: "Sunteţi varză...". La orele de matematică facem în clasă nişte exerciţii simple, acasă ne dă unele complicate iar la lucrare foarte greu, iar la teză te uiţi ca mâţa-n calendar. Chiar citisem un banc pe tema asta. "Ce se face în clasă: 2+2=4. Ce se dă ca temă: 2+4+2=8. Ce se dă la examen: Ion are 4 mere. Îi dă lui Vasile 2. Câte mere sunt în livadă." Cred că profii ăştia se inspiră din bancuri, pe bune...
Mă enervează bârfa. Şi cel mai mult mă enervează că ăla care bârfeşte nu se vede pe el mai întâi. În una din ore o profă slabă, râdea de alta tot slabă...Râdea de faptul că făcuse unei clase referat, că e slabă şi naşpa, dar cu toate acestea despre cine se discuta are şi un doctorat. Păi stai aşa...tu râzi de una care îţi poate da peste nas cu ceea ce ştie ea, cu gradul pe care-l are? Ok, nu arată bine...dar asta nu înseamnă că trebuie să râzi. Profa asta râde, dar nu ştiu dacă ea ştie...dar există un filmuleţ pe magnificul Youtube cu ea când dansează cu un elev/ fost elev. Dansează în cel mai penibil mod posibil. O învârte şi o suceşte ăla, iar toată lumea râde de ea. Toţi râd de ea. Toată chestia se petrecea la un banchet de clasa a 12....
Unii se plâng că profu' nu predă calumea...Şi culmea se plâng exact ăia care fac gălăgie la ore, care nu-şi fac temele, care se pun în gură cu profu'...tot ei sunt cu gura mare că nu înţeleg nimica, "că profu' e prost, nu ştie să predea". Păi dacă tu eşti o lepră ordinară...normal că nu o să înţelegi în veci vecilor nimica...Nu ştiu cum rezistă unii profi de nu pocnesc anumiţi elevi. Ne zicea o profesoară că în lege nu este prevăzută o pedeapsă pentru profesorul care loveşte un elev sau pentru un elev care loveşte un profesor. Dar nu ştiu în ce măsură are dreptate...În fine...
Mâine am religia. Scumpa religie. Pentru ce icoana lui dumnezeu fac religia, nu ştiu. Dacă vreau să ştiu cine naiba a fost dumnezeu şi acoliţii săi mă documentez eu singură, nu trebuie să mi se bage cu forţa-n cap "iubirea faţă de dumnezeu", "ajutarea aproapelui", "e păcat dacă faci aia şi aia..şi ailaltă..."..şi alte bălării.
Întreabă o colegă mai demult la ora de religie:
       "-Doamna, de ce trebuie să învăţăm fericirile (sau cele 10 porunci, nu mai ştiu exact)?
                   Profa pauză. Doar zâmbet pe ea...cred că nici ea nu ştia de ce trebuie noi să învăţăm alea. Dar un  coleg...a găsit explicaţia:
        - Tu trebuie să înveţi astea pentru că atunci când o să fii babă şi o să-ţi moară soţu' şi o să te duci cu coliva la biserică, tre' să le ştii...să le spui acolo.."
Cam asta înţelegem noi din religie. Că o să ne ajute să trecem la chimie şi la mate şi atunci când o să ne moară soţia/soţul o să le spunem la biserică...
     Trăiască religia, trăiască şcoala...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.