marți, 17 ianuarie 2012

Şcoala altfel

     Hmm...şcoală...pentru unii e un cuvânt super naşpa, ceva gen Auschwitz, de rarele ori când vin la şcoală aceştia îşi zic în gând:"Să-mi bag p**a, iar şcoală. Eu am şcoala vieţii, nu-mi trebuie şcoală deasta". Pentru alţii e aşa ceva...acolo să fie, să nu se plictisească acasă, iar mai târziu peste câţiva ani să le dea peste nas celor din prima categorie, o să aibă un bagaj de informaţii mult mai larg decât ei, or să aibă un serviciu, o familie, o casă...ei nu or să aibă nimic. Ultima categorie...ehh..ăştia  sunt făcuţi pentru şcoală, sunt făcuţi într-o şcoală, trăiesc numai pentru şcoală. Aştia din urmă sunt tocilarii. Bine, aici nu voi vorbi despre tocilari şi restul...Nu, aici vreau să expun ideile mele...idei care, desigur, sunt pe placul primelor două categorii, cred...sau cel puţin pentru a doua categorie unde mă regăsesc şi eu.
    Deci...aş vrea ca orele să înceapă cam pe 9-10 dimineaţa, o oră cât de cât mai normală pentru o generaţie de obosiţi ca noi. Aş vrea să fie o pauză de măcar 30 de minute, chiar şi o oră...nu mă supăr:D. Aş vrea să avem cantine la şcoală, dar dinalea calumea, nu să ne servească mâncare amestecată cu gândaci morţi o nefutută de bucătăreasă sictirită că nu este plătită cât un director de bancă. Când zic "cantină calumea" mă refer la un spaţiu aranjat frumos, cu mese curate, cu mâncare bună şi desigur să plătim pentru masa aceea...să zicem 5 lei masa. Cantina să fie într-o clădire separată de clădirea şcolii, dar să fie în aceeaşi curte. Aţi prins ideea...cred...Tot în clădirea asta aş mai face pentru fumători un spaţiu dedicat lor...un loc unde se pot reculege alături de o ţigărică şi o cafeluţă. (nu sunt fumătoare) Pentru cei veniţi din afara oraşului să fie un cămin în curtea liceului, pentru ca aceştia să nu mai fie nevoiţi să facă naveta sau să stea cu gazdă. Aş vrea să avem nişte birouri mai mari unde să aibă loc şi un laptop, conectat la internet, dar să avem şi loc să scriem. În legătuă cu temele pentru acasă... le-aş desfiinţa, pentru că nu le-aş mai vedea rostul. Atunci când se predă o lecţie nouă, profesorul să insiste pe exerciţii, să dea la fiecare câte un exerciţiu...apoi să-l verifice...dacă a înţeles elevul bine, dacă nu...îl inviţi la meditaţii după orele de curs...meditaţii care vor avea loc în şcoală şi nu vor fi plătite. Aş vrea să se facă proiecte, să se vorbească liber...de exemplu la materii cum ar fi: religia, desenul, muzica...să ni se prezinte chestii frumoase pentru a ne rămâne şi nouă ceva în cap pe urmă. Mă interesează ceva despre religia X, caut informaţii apoi vin şi i le prezint profesorului şi colegilor, iar apoi să avem o discuţie liberă pe acea temă. Să nu mai avem table pe care să scriem cu creta şi să ştergem cu buretele, să avem table pe care să scriem cu marker-ul şi să fie mari cât tot peretele. Aş vrea ca şi profesorul să aibă un laptop la catedră şi să ne transmită şi nou, pe laptopurile pe care le-am avea pe bănci/birouri, lecţii interactive, dar să nu se rezume doar la lecţii "predate" pe calculator, iar apoi să se ducă să fumeze. Nu. Să ne şi predea aşa cum se face şi acum, dar să facem şi lecţii pe calculator. La unele materii mai facem aşa uneori...când îşi aduc aminte profii...dar....în fine.
Să se desfăşoare în şcoală lecţii de dans, de desen, de muzică, de...aerobic, să avem camere aranjate unde să ne putem destinde atât noi cât şi profesorii. Să participăm la multe concursuri. Şi mai sunt şi alte chestii...sau mai erau...dar le-am uitat.:D
Aaa...atunci când ne înscriem la un liceu să fim obligaţi să ni se facă un control la mansardă să se vadă cine-i întreg la minte şi cine nu...
Şi-am uitat să zic...orele vor ţine până pe la 17-18 aşa...:D. Eu m-aş duce cu drag la o asemenea şcoală.

3 comentarii:

  1. Sincer,si eu..bine,scoala are rolul ei,poate fi si frumoasa daca,sti sa te distrezi,sa profiti de fiecare clipa,deoarece de acesti ani o sa iti amintesti cu drag!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu votez cudesfiintarea scolilor : sunt doar lagare de spalare pe creier a copiilor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, interesanta ideea ta. Ar fi frumos.. Totusi, la mine la liceu orele incep la unu. :d

    RăspundețiȘtergere

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.