joi, 3 ianuarie 2013

Când nu ai ce face...

          Mă cam plictiseam (de fapt, mă cam plictisesc) şi am început să caut nişte subiecte care s-au dat la examenul de admitere pentru facultatea de jurnalism.
Trecând peste partea grilă, am ajuns la subiectele 2 şi 3... şi m-am oprit. Cred că cine a făcut subiectele astea avea chef de glumă, altfel nu-mi explic cerinţele...
Cred că cu cât lungeşti mai mult vorba cu atât vei fi un jurnalist mai bun. Şi cu cât înfloreşti mai mult şi îţi imaginezi mai mult, cu atât mai bine.
Jurnalistul dintr-o faptă reală, simplă şi banală face ditamai ştirea. Adică din: "La cârciuma din satul 2 Meri, nea Ion şi nea Vasile s-au bătut, deoarece nea Ion a vărsat ţuica pe nea Vasile" (asta-i fapta reală). Cum va suna ştirea? Păi... "La cârciuma din satul 2 Meri, doi bărbaţi aflaţi sub influenţa alcoolului s-au luat la bătaie din cauza unui pahar de alcool vărsat (aici se sfârşeşte adevărul şi încep dramatismele). În urma discordiei, cei doi bărbaţi şi-au amintit de nişte vechi neînţelegeri. Astfel unul dintre bărbaţi a ajuns la spital cu câteva vânătăi, în timp ce celălalt a fost arestat şi acum este anchetat de poliţişti."
Gata ştirea!
Sau mai sunt jurnaliştii ăia care bagă nişte texte cu titluri gen: "Şoc! Vezi ce vedetă a fost surprinsă de paparazzi în timp ce conducea!!" sau "Vrei să afli noile tendinţe în modă? Dă click mai departe" sau "Vrei să-i afli secretul siluetei de invidiat? Dă click mai departe" (şi tot dai click mai departe, da' tot nu găseşti secretu' ăla...).
             Şi să nu mai lungesc vorba (vorba multă sărăcia omului) şi să vă spun subiectele alea:



" Subiectul 2
Unul dintre părinții tăi și-a deschis cont pe Facebook. De 1 Aprilie, vrei să-i faci o farsă. Construiţi o poveste care conţine această situaţie.
Rezolvarea subiectului se va face în maximum 1,5-2 pagini.
Subiectul 3
Aduceţi argumente, fie pro, fie contra, în legătură cu restaurantele de tip fast-food.
Rezolvarea subiectului se va face în maximum 1,5-2 pagini."

4 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am zis că e uşor la jurnalism, eu ziceam de "jurnaliştii" ăia care înfloresc şi fac dintr-o ştire simplă, ditamai ştirea.
      Ai aruncat vreodată un ochi pe site-urile de ştiri gen ştirile protv? Alea sunt, în mare parte, nişte ştiri prost traduse de prin cine ştie ce ziare de prin Anglia, SUA, Franţa etc. Wow! Senzaţional!
      Ăla nu e jurnalism :). Şi eu acum mă pot apuca de citit 7 bloguri şi să copiez de acolo puţin, de acolo puţin astfel încât să-mi fac o postare. Nu asta înseamnă să scrii ceva...

      Ștergere
  2. Ce tare =))) . Si eu ma gandeam ca mi-ar place sa urmez jurnalism pe viitor , hm , practic e adevarat ca stirile nu-s prea reale . :)))

    RăspundețiȘtergere

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.