miercuri, 14 august 2013

Simbolul oraşului

Azi m-am hotărât să ies din zona mea de confort ca să mai văd lumea (nu-mi era dor de animalele din kipermarket-uri).
Prima apariţie. O familie de negrotei (ţigani de românica), tatăl parcă abia scăpat din puşcărie, mama adunată de pe marginea drumului... şi adorabila lor copiliţă de vreo şase anişori... rumenă în obrăjori şi voce de soprană, exersându-şi minunata voce prin ditamai magazinul, raionul "Jucării" pentru copchii analfabeţi.
Mă-sa: "Mami, hai, împinge coşu' ăla să te filmez."

Şi eu care doar mă jucam cu un aparat foto în magazin şi a venit gorila de la pază să-mi spună că nu am voie cu aşa ceva în magazin... (că parcă zici că eram din partea concurenţei şi venisem acolo să pun nişte gândaci de cauciuc, să-i fotografiez şi apoi să dau zvon în lume că  magazinul X e raiul gândacilor).
În timp ce mă-sa filma, progenitura rânjea ca un cal şi dădea din mâini... iar ta-su căuta motiv de ceartă cu un nene care a fost lipsit de bun şimţ şi l-a lovit exact în partea din faţă (un pic dreapta) a căruciorului de cumpărături. Făcea atâta scandal încât ai fi crezut că tocmai i-a lovit bemveu' ciordit din Italia şi înmatriculat în Bulgaria.
Mergând mai departe (am trăit să o văd şi pe asta), o babă cumpăra un tub de lubrifiant... Am stat câteva secunde şi am analizat fosila. 60-65 de ani, sâni lăsaţi, fund mare, riduri... buze subţiri, genul ăla de femeie care te ucide din priviri dacă nu faci ca ea... Şi atunci m-am gândit, cine naiba o mai vrea pe asta?!
Mergând şi mai departe mă trezesc din visare printr-o frână bruscă, din cauza faptului că s-a gândit un "căprior" să salute o "căprioară"... cu claxoane, cu: "hai, nu vii cu mine", cu semne... adică treburi serioase.

Au fost foarte originali, primarul din Brăila împreună cu acoliţii săi, atunci când s-au gândit să amplaseze câte o navă (nu, nu spaţială) la intrarea/ieşirea din acest minunat oraş situat pe malul stâng al Dunării. Au amplasat două nave... frumoase, vechi de când oraşul ăsta (bine,  nici chiar atât de vechi), nave donate de Poliţia de Frontieră... şi ca să se vadă mândrie de navă... "tăiem copacii, dă-i dracu'". Una e amplasată la ieşirea din oraş spre zona intens populată de specimene care merg la mall şi la un film, iar cea de-a doua navă spre Galaţi (să le facem în ciudă gălăţenilor că  noi avem nave şi ei n-are). În jurul celei pe care am văzut-o azi era numai rumeguş şi crengi... Trebuie să o mai văd şi pe cealălaltă...
Măcar de veneau cu  o idee originală şi nu copiau Constanţa...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Zâmbeşte şi tastează!

 
Copyright (c) 2010 Zdrăngăneli and Powered by Blogger.